';

Keresőoptimalizálás

Search Engine Optimalization - SEO

Keresőoptimalizálás

Mi az a keresőoptimalizálás? – A keresőkben való megjelenés pozíciójának javítása rendszerint fizetési hirdetések nélkül. A weboldal minél előrébb jelenik meg a keresők találati listájában annál több ügyfelet szerezhet. Termékei, szolgáltatásai több ügyfélhez juthat el, így a vásárlás is jelentősen megnőhet. Természetesen ennek sok összetevője van, és roppant sok munka mire egy új fiatal weboldal a keresőkben az első helyre kerül.

Egy cégvezető ma gondolhatja azt is, hogy az elkészült weboldala megfelelően működik, hiszen mindent megtett annak érdekében, hogy jól nézzen ki, megfelelően fel legyen töltve tartalommal, és akár több nyelven is üzemeljen. Ez valóban hasznos és jó dolog, de koránt sem elegendő. Miért?

Amikor egy weboldal tartalmilag fel van töltve, még koránt sincs készen. A keresőmotorok szempontjából gyakorlatilag nem is létezik, és mivel tudjuk, hogy a potenciális vásárlót a keresők hozzák a weboldalakra így egy megfelelő keresőoptimalizálás nélkül üzemeltetett weboldal garantáltan eredménytelen lesz.

A weboldal készítés nem tartozik hozzá közvetlenül a keresőoptimalizáláshoz. Fordítva ez nem igaz, ugyanis csak akkor lehet megfelelően optimalizálni egy lapot, ha az technikailag is képes az információk fogadására, és szerkezete megfelelő. Egy weboldal optimalizálás nélkül is működőképes, csupán olyan mintha az üzletünk a piacon nem a főtéren lenne, ahol a legtöbb ember megfordul, hanem a város szélén egy eldugva egy lépcsőházban. Lehet, hogy tökéletes termékeket vagy szolgáltatásokat kínálunk, csak sajnos a vásárlók nem találnak meg bennünket.

Keresőoptimalizálás
fontossága

A piaci pozíció erősítése

Sokan úgy tartják, hogy egy weboldal elég, ha elkészül, az szinte azonnal nekiáll bevételt termelni tulajdonosának. Ez közel sincs így. Rengeteg plusz munkafolyamatot kell még elvégezni ahhoz, hogy a weboldal fizetett hirdetés nélkül is valóban bevételt generáljon.

Mivel az ügyfelek legnagyobb része a Google keresőjét használja arra, hogy egy terméket, vagy szolgáltatást megtaláljon, így az optimalizálatlan weboldal akármennyire is legyen az jó, a keresők számára nem létezik, szinte teljesen láthatatlan.

Keresőoptimalizált weboldalak hatékonysága
93%
Optimalizálatlan weboldalak hatékonysága
36%

Mit lehet tenni, hogy weboldalam keresőoptimalizált legyen?

Természetesen megfelelő szakemberekre kell bízni ezt a feladatot, akik szakértelmük legjavát felhasználva optimalizálják az Ön lapjait. A keresőoptimalizálás sajnos nem egy egyszerű feladat. Teljesen önálló munka, mely egy külön szakmának tekinthető a weboldal készítés mellett. Nagyon sok apró dolog van ami befolyásolhatja a találati eredményeket, így valóban csak az az optimalizálás sikeres ami alaposan a lehető legnagyobb részletességgel készül el.

Az optimalizálás alatt számtalan tényezőre figyelni kell, és szinte folyamatos szakmai jelenlétet és teljese naprakészséget követel. A keresőmotorok folyamatosan fejlődnek, ezzel párhuzamosan a keresési lehetőségek, paraméterek és beállítások gyakran változnak, így az optimalizálást is ennek megfelelően naprakészen kell tartani. A weboldal ide tartozó részeit módosítani kell, és folyamatosan a keresők beállításainak paramétereivel kiegészíteni.

A weboldal keresőoptimalizálását követően azt nem szabad magára hagyni. Ebben az állapotában és pillanatban a weboldal ugyan keresőoptimalizált de lehet, hogy pár hét múlva már nem lesz az. A keresőoptimalizálás sikerességét számtalan tényező befolyásolja. Ilyen például a versenytársak weboldalainak optimalizálási szintje. Amennyiben a piaci résztvevők oldalaikat megfelelő szakemberre bízzák és azt folyamatosan naprakészen tartják, úgy egy erős verseny alakulhat ki a találati listákon. A weboldal kizárólag akkor mondható jól optimalizáltnak, ha a keresési kifejezésekre legalább a találati lista első oldalán jelenik meg. Természetesen a cél az első oldal első helye, viszont ez egy nagyon hosszú folyamat. 🙂

Keresőoptimalizálás szolgáltatásunk első sorban a Google rendszerére vonatkozik, hiszen ma minden 100 interneten indított keresésből 95 garantáltan a Google keresőjén keresztül történik.

Keresőoptimalizálás
szolgáltatásunk

Amitől weboldala erőre kap

Egy új weboldal két féle szempont alapján készülhet el. Az egyik az optimalizálás nélküli a másik pedig az optimalizált verzió. Természetesen egy optimalizálatlan weboldal a későbbiekben lehet optimalizált és fordítva. Az optimalizálás nem tartozik hozzá szervesen egy weboldal elkészítéséhez, és semmiképpen nem befolyásolja annak fizikai működését. Egy optimalizálatlan weboldal nem működik lassabban vagy gyorsabban, nem jelenik meg szebben vagy kevésbé szépen.

A kresőoptimalizálált weboldal elkészítése teljesen más munkafolyamatokat igényel mint egy optimalizálatlan oldalé. Mások az előkészületek, mások a kivitelezési folyamatok is. A normál weboldal készítési folyamatok kiegészülnek, így a kivitelezési idő is kicsivel hosszabb. Csapatunk nem csak a szöveges tartalmakat optimalizálja, a fotókat és grafikai elemeket is egészen file szinten.

Keresőoptimalizálási szolgáltatásunk az alábbi főbb összetevőkből áll:

    • Weboldal teljes keresőoptimalizálása
    • Szöveges tartalmak szerkesztése és írása
    • Keresőszavak beépítése
    • Google Adwords rendszerrel való összekapcsolás
    • Google Analytics rendszerrel való összekapcsolás
    • Heti – havi statisztikai jelentések készítése
    • Forgalomfigyelés
    • Látogatófigyelés
    • Google Plus közösségi oldallal való összekapcsolás
    • Facebook közösségi oldallal való összekapcsolás

Lehetőség van mások által elkészített weboldalak optimalizálására is. Ebben az esetben a weboldal szerkezetének teljes átvizsgálását is elvégezzük.

Fontos megjegyezni, hogy az optimalizálást követően azonnal nem érezhető a változás. A Google rendszere ettől sokkal bonyolultabban működik, és az újonnan optimalizált weboldalak azonnal nem hoznak változást. Célszerű már a weboldal elkészítésének folyamatai közben optimalizált tartalmakat készíteni, így jelentősen felgyorsíthatjuk a találati listákon való előrepozicionálást.

Optimalizálás előtti teljesítmény
20%
Optimalizálatlan utáni teljesítmény
80%